دیدبان

"سیا" و "موساد" عماد مغنیه را ترور کردند

"سیا" و "موساد" عماد مغنیه را ترور کردند

به گزارش دیدبان به نقل از باشگاه خبرنگاران ، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست از نقش" سیا" سازمان‌ جاسوسی آمریکا و" موساد" سازمان‌ جاسوسی رژیم صهیونیستی در ترور فرمانده بزرگ حزب الله در سوریه پرده برداشت.

در ۱۲ فوریه سال ۲۰۰۵ ، "عماد مغنیه" یکی از رهبرای برجسته جنبش حزب الله بعد از صرف شام در دمشق در نزدیکی رستورانی در حال قدم زدن بود در همین حال یک تیم از سازمان سیاه حرکات وی را زیر نظر داشتند.

وقتی که مغنیه به خودروی خود نزدیک شد، یک بمب که در یک تایر خودرو در پشت ماشین کار گذاشته شده بود، منفجر شد و این فرمانده حزب الله جا در جا به شهادت رسید.

در ادامه این گزارش آمده است، بمبی که به ماشین مغنیه متصل شده بود از سوی ماموران موساد کنترل می شد و این عاملان با ماموران خود در دمشقق در ارتباط بودند.

یک مقام سابق در سازمان جاسوسی آمریکا اعلام کرد:" نقشه از قبل ریخته شده بود، آمریکا می‌توانست به آن اعتراض کند اما نمی توانست آن را به اجرا بگذارد".

به گفته این مقام سابق آمریکایی، آمریکا در ساخت این بمب به موساد کمک کرد و چندین بار آن را امتحان کرد که به وسعت ناحیه انفجار پی ببرد و خسارت ناخواسته‌ای را بر جای نگذارد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن